Kotlin¶
Kotlin to kompatybilny z Javą język programowania. Stosowany najczęściej do pisania aplikacji dla Androida.
Informacja
Na serwerach domyślnie zainstalowany jest Kotlin. Jako alternatywę dla wersji systemowej Kotlina, można skorzystać z poniższego poradnika dotyczącego własnej instalacji.
Instalacja lokalna¶
Wstępna konfiguracja¶
- Włączono możliwość korzystania z własnego oprogramowania: Binexec.
Instalacja Kotlin za pomocą SDKMAN¶
- Pobieranie i instalacja
SDKMAN
:
curl -s "https://get.sdkman.io" | bash
- Wykonanie exportu:
echo 'export SDKMAN_DIR="$HOME/.sdkman" [[ -s "$HOME/.sdkman/bin/sdkman-init.sh" ]] && source "$HOME/.sdkman/bin/sdkman-init.sh"' >> $HOME/.bash_profile && source $HOME/.bash_profile
- Instalacja Kotlina:
sdk install kotlin
Uruchomienie testowej aplikacji¶
- Utwórz plik
hello.kt
o zawartości:
// Aplikacja wyświetla napis: "Hello World!"
fun main(args: Array<String>) {
println("Hello World!")
}
- Kompilacja aplikacji za pomocą kompilatora Kotlin:
kotlinc hello.kt -include-runtime -d hello.jar
- Uruchomienie testowej aplikacji za pomocą Javy:
java -jar hello.jar
Odnośniki zewnętrzne¶
Strona projektu Kotlin
Oficjalna dokumentacja Kotlin
Strona projektu SDKMAN